Film - Source Code

Handling:
Marinsoldaten Colter blir värvad till ett topphemligt statligt program. Ett av hans första uppdrag blir att hitta en terrorist som planerat ett bombdåd på ett tåg i Chicago. Colters medvetande placeras i kroppen tillhörande en av passagerarna. Problemet är att han endast har 8 minuter att hitta informationen som kan förhindra ytterligare en attack. Han skickas tillbaka i scenariot gång på gång vilket leder till oanade konsekvenser.
ξ
Jag och bror gick ju då på bio igår, och Source Code står ju med på min lista så varför inte titta på den då den är på bio. Jag tycket att filmen var bra, men bror min tyckte att den var too much. Visst slutet var förutsägbart, men vilken film är inte det nu för tiden. Dock kunde jag inte lösa vem bombmannen var förrän jag såg det framför mig. Men orka göra det när man sitter i en biosalong och vill njuta av filmen liksom. Denna film kanske inte är en bio film, men jag gillade den i alla fall. Bra skådespel från Jake Gyllenhaals sida och storyn var ju inte helt fel på heller, trots att jag tycker att man sett den ett antal gånger redan. Kanske inte just exakt denna, men liknande.
ξ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0