Film - 127 Hours

Handling:
Den sanna berättelsen om äventyraren Aron Ralston som under en klättring råkar ut för en olycka och blir fastkilad i en bergsklyfta. Medan han svävar mellan hopp och uppgivenhet går han igenom sitt liv, sina framgångar, motgångar och tiden han fått spendera med de han älskar. Tankarna ger honom styrka och han fattar ett beslut: Han ska överleva.
ξ
Detta var sista filmen av de 6 jag hyrde förra tisdagen. Tittade på den i tisdags morses innan jag skulle till jobbet, och kan ju säga att det var en bra start på dagen. Jag tyckte att detta var en riktigt bra film. Denna och Green Zone var ju helt klart bäst av de 6 filmer jag hyrde. Bra skådespel från James Francos sida och att den är verklighetsbaserad gör ju hela saken bättre. Älskar verklighetsbaserade filmer, dels för att jag som tittar får en annan upplevelse än med vanliga filmer, men även för att när den är verklighetsbaserad så får jag en annan uppfattning av hela storyn och jag drars in i historien på ett annat sätt. Rekomenderar denna film.
ξ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0