Bok - The Bell Jar

Handling:
When Esther Greenwood wins an internship on a New York fashion magazine in 1953, she is elated, believing she will finally realise her dream to become a writer. Instead she finds herself spiralling into depression and eventually a suicide attempt, as she grapples with difficult relationships and a society which refuses to take women’s aspirations seriously.
ξ
Läste ut denna bok i söndags, efter många om och men Började med boken för typ ett halvår sen, men la undan den och läste andra böcker istället och började med den för typ 2 veckor sen igen från början. Jag är ju sån som vill läsa en hel del klassiska böcker. Kanske låter lite konstigt, men jag vill ju jobba med böcker och dessa böcker är ju i stort sätt grunden om man kan säga det så. Boken var helt okej, inte min favorit direkt över alla klassiska böcker jag läst. Jag tyckte att boken var rörig, ena stunden var man med Esther just i den stund hon berättar sin historia (då boken är berättade i dåtid) men sen var man med henne i en händelse som hände flera år tillbaka. Lite svårt att hänga med ibland. Men jag tycker att boken är bra skriven, som de flesta klassiker är och att det var en bra story bakom boken.
ξ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0