Film - The Notebook



Handling:
 

Filmen är en berättelse om förlorade möjligheter, om att bli vuxen och om kärlekens magiska kraft.
Filmen bygger på Nicholas Sparks bästsäljare. 

Detta är berättelsen om de unga älskande
 Noah Calhoun och Allie Hamilton (Ryan Gosling & Rachel McAdams).
 Tillsammans får de uppleva en passionerad sommar innan de skiljs åt på grund av klasskillnad
 och Andra världskriget.
 Efter år på skilda håll återförenas de oväntat.
 Historien om parets starka kärlek och om de hinder som står i vägen
 för den berättas decennier senare för en kvinna på ett sjukhem,
 en kvinna som tas om hand av en man som regelbundet kommer på besök och under dessa visiter
 läser högt för kvinnan ur en mystisk dagbok.

Detta är enligt mig en av de bästa kärleksfilmerna som finns.
Och att Nicholas Sparks har skrivit boken som denna film är baserad på
är ett stort plus.
Tycker att denna film är riktigt mysig och rolig att titta på, även om den
är en tear jearker och jag lipar till den varje gång
jag ser den. Såpass bra är den att den kan få mig
att gråta varje gång, inte illa det inte. Det är en fin kärlekshistoria mellan en kille
och en tjej, som har en klasskilnad som skiljer dem, men deras kärlek är
starkare än det och klarar de hinder livet ger dem.
En otroligt bra film med andra ord och en av mina favorit filmer.
You got to love this one.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0