Film - The Last Song


A Story about Family,
First Loves, Second Chances
and the Moments in Life
That Lead You Back Home.


Handling:

Sjuttonåriga Veronica "Ronnie" Millers liv vändes upp och ned
 när hennes föräldrar skilde sig och hennes pappa flyttade från
 New York City till Tybee Island, Georgia.
 Tre år senare är hon arg, rebellisk och fjärmar sig från sina föräldrar.
Hon skickas till en kuststad i södern för att tillbringa sommaren hos sin pappa.
Ronnies far, en före detta konsertpianist och lärare, lever ett lugnt liv i badorten,
helt uppslukad av att skapa ett verk för en lokal kyrkoförsamling.
Genom deras gemensamma kärlek för musiken hittar duon tillbaka till varandra.

Denna film är baserad på Nicholas Sparks bok med samma namn: The Last Song.
Denna bok som ni kanske kommer ihåg är min favorit bok och jag har längtat som
 bara den att få se den efter att jag läste ut boken.
Nicholas Sparks skrev ju manuset först och sen boken, och jag antar att de slipade
 på manuset efteråt för att mycket som fanns i boken är inte med i filmen, men det får man räkna med det vet jag. Men eftersom att detta är min favorit bok så hade jag stora förväntningar.
Visst filmen är bra på sitt sätt, men fortfarande lite besviken. Men jag tycker om filmen jätte mycket
ändå, även om jag var lite besviken när jag gick ut från bio salongen.
Miley Cyrus spelar huvudrollen som Ronnie Miller och jag måste erkänna att detta gjorde hon bra.
 Eftersom att jag visste att hon skulle spela Ronnie i filmen innan jag började läsa boken
 så var det Miley jag såg framför mig när jag föreställde  mig boken när jag läste den,
 så ingen besvikelse där inte.
Om jag får säga det själv så är det Mileys debut från Disney och jag hoppas att hon fortsätter med det.
Miley ville ju spela i en av Sparks filmer efter att hon hade sett A Walk To Remember
och hon tyckte om den så mycket att hon ville vara en karaktär i en av hans
underbara böcker. Nicholas Sparks hade en bok i tankarna när han blev uppringd av
hennes agent typ och utvecklade den tanken för att göra en roll som skulle passa
in på Miley. 

Jag rekomenderar denna film, precis som jag rekomenderar alla
andra filmer som är baserad på Nicholas Sparks böcker
och vill ni inte bli besvikna på filmen om ni tycker om att läsa, titta på filmen först
och läs boken sen, för då blir ni inte besvikna på filmen
och tycker om boken så mycket mer =)

Som sagt, Miley gjorde ett bra jobb i filmen, men
ävev Bobby Coleman, som spelar Ronnies lillebror Jonah och Liam Hemsworth som spelar
Will. Har inte sett dem i något innan och tyckte att dem gjorde att trovärdigt jobb,
enligt mig i alla fall, andra kanske inte håller med.
Plus att många tårar fälldes, precis som vanligt till alla hans böcker
och alla hans filmer.

Nu blev det ett jädrnas långt inlägg men se det som en kompensation
för att jag har varit så dålig på att skriva på sistånde ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0