Film - Lucky Number Slevin



Handling:
Slevin (Josh Hartnett) är en kille som är på fel plats vid fel tillfälle.
Av misstag identifieras han som en man han inte är och hamnar i kläm mellan
den undre världens två rivaliserande bossar.
The Rabbi (Ben Kingsley) och The Boss (Morgan Freeman).
Båda hävdar de att Slevin, eller Nick som de tror att han heter, är skyldig dem en
enorm summa pengar
och ger honom valet att betala tillbaka eller dö.
Han blir därefter kontaktad av en yrkesmördare (Bruce Willis)
som vill ha hjälp med att likvidera en av gangsterbossarnas son.
Ok, nu är det bråda dagar för Slevin, ska han ta sig levande ur den här knipan
får han snabbt komma på en smart lösning, eller ha ett triumfkort i skjortärmen.
Jaa ni, denna filmen var oväntat bra =)
Förväntade mig inget alls av den, den finns bara med på min filmlista.
Ena stunden tror man en sak om filmen och i den andra sekunden så händer något helt
annat som motbevisar detta.
I like =)
Har sett en film som har gjort typ detta en gång innan och det var
The Law Abiding Citizen och den tyckte jag om riktigt mycket.
Men nää filmen hade ett bra koncept tycker jag och den är gjord på
ett bra sätt och bra story bakom den när man väl får reda på vad
den går ut på. Jag blev rätt paff när jag väl fick veta detta, men glatt
överraskad om man säger så.
Denna film rekomenderas av mig =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0