Film - The Narrows



Handling:


19-årige Mike Manadoro sits mellan två världar. När han tack vare sina fotokunskaper
får en plats på universitetet måste han komma fram till hur han
ska balansera sina italienska rötter i Brooklyn
med chansen att få in en fot i den expansiva, sofistikerade världen på andra sidan stan.
Hans jobb på en bilverkstad ger inte tillräckligt med pengar
för att kunna betala för utbildningen och Mikes pappa,
en pensionerad städare, vägrar att hjälpa Mike.
Då början han istället jobba för Tony, den lokale maffiabossen, för att tjäna ihop pengar.
Men jobbet och skolan är inte de enda problemen i Mikes liv.
Han blir dessutom attraherad av den svala intellektuela Kathy Popovich
som han möter på universitetet, samtidigt som han har lovat att gifta sig med
flickvännen Gina från Brooklyn.
Riskerna blir allt större när han inser konsekvenserna av att vända ryggen åt
sitt tidigare liv och försöka starta ett nytt.

Har även sett denna film ikväll. Ännu en skådespelerska som har fått mig
att hyra en film som jag inte vet vad den handlar om.
Denna gången var det Sophia Bush.
Dock när jag läste vad denna film handlar om så tyckte jag att den lät lite bättre
och det var den.
Tyckte att det vara något speciellt med denna film och jag tyckte
faktiskt om den. Bra handling, bra filmat och bra dialoger
med tanke på handlingen.
Så med andra ord helt okej film enligt mig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0