Film - Step Up


Every second chance begins with a first step

Handling: 

Snyggingen Tyler Gage är en rebell från fel sida av Baltimore
 som döms till samhällstjänst som vaktmästare på en högt ansedd skola som bland annat utbildar dansare.
 Han är utanför men utstrålar självförtroende
 vilket gör att den vackra balettdansösen Nora Clark får upp ögonen för hans talang för street dans.
 Nora söker desperat efter en danspartner till examensshowen,
 medan Tyler söker en väg till ett bättre liv.
 De kommer från skilda världar men när deras öden sammanlänkas slår det gnistor om dem...
både på och utanför dansgolvet!

Dansfilmer är en av de bästa filmer som finns, och Step Up är inget undantag.
Det är nog en anledning till varför jag tycker om att titta på denna film
om och om igen =)
Det som är så bra med dansfilmer är självklart dansen,
och att det är street dance och hip hop stilen, vilket jag älskar, eftersom att jag sjölv
har dansat den dansstilen själv, och hoppas att få fortsätta med en dag.
Vad mer som lockar i denna filmen är ju självklart kärlekshistorien,
who doesn't love a good love story?
Filmen är superb och en av mina favoriter när det gäller dans filmer.
Har ni inte sett den redan, så rekomenderar jag att ni gör det.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Väldigt bra men föredrar uppföljaren :)

2010-03-31 @ 02:19:08
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0