Film - Cinderella Man



Handling:

Den sanna historien om boxaren Jim Braddock. Efter en lovande karriär som boxare

fick han kämpa för att få ströjobb i depressionens Amerika.

Efter flera år ute i kylan får Braddock oväntat möjligheten att gå en match. I ett fattigt Amerika blev Jim Braddock

plötsligt symbolen för den lille mannen som kämpar mot alla odds och lyckas.

Russell Crowe och Renée Zellweger har tillsammans med Ron Howard skapat en av årets mest kritikerrosade filmsuccéer!

Cinderella Man är den fantastiska, sanna historien om en avdankad och utblottad proffsboxare (Crowe),

som får en ny chans att erövra världsmästartiteln i tungvikt –

och som med sin okuvliga viljestyrka väcker en hel nations sympati och hopp


Denna film avslutade jag min kväll med igår.
Det var den näst sista filmen av syrrans kille jag har lånat, så bara en kvar,
Visst den var lite seg rakt igenom, men det är ett drama och
den ska nog vara lite så om man följer med i filmens handling.
Detta är my type of movie, eftersom att den är verklighetsbaserad.
Jag blir alltid mer engagerad till sådana filmer, vet inte varför,
kanske för att de har hänt på riktigt en gång i tiden. Får mig alltid att tänka till
en extra gång.
Men jag tycker att filmen är bra, är riktigt bra gjord och bra skådespeleri utav
alla i filmen. Har ni inte redan sett den så tycker jag att ni ska det. Visst det
är en äldre film (inte så jätte, 2005 kom den ut), men worth it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0