Film - Avatar




Handling:

Mästerregissören James Cameron är tillbaka med ett actionpackat äventyr olikt allt vi tidigare sett.
 Avatar tar oss med till en spektakulär ny värld bortom fantasins gränser där
 en motvillig hjälte tvingas ta stridför vad han egentligen tror på.

Den desillusionerade marinsoldaten JakeSully skickas tillplaneten Pandora
 för att med alla medel övertyga urbefolkningen att låta människan exploatera deras natur
 för att utvinna en ny energikälla.
 Allteftersom Jake lär känna planeten och folket blir han mer och mer
 osäker på sitt uppdrag och när kampen ställs på sin spets
 måste han välja sida.

James Cameron har inte gjort en film på 10 år för att han har hållt på med
detta projekt, och det syns att han har lagt ner mycket tid
och energi på denna film.
Den är otroligt bra gjord, alla special effekter är suveräna och hela filmen
är så otroligt vacker.
Avatar tar med en i en helt ny värld, naturen är något
som ord inte kan beskriva och hur de har fångat alla aspekter av det
gör filmen bara så mycket bättre.
Skulle vilja se den i 3-D för att uppleva det på ett annat sätt,
men samtidigtg vet jag att jag kommer vara skit rädd när jag väl sitter där.
Nää detta är helt klart en av de bästa filmerna jag har sett och helt värt väntan i
10 år från Camerons sida.
Tycker att ni ska ta och se den, om ni inte redan har gjort det.
Detta är en film som ska ses på Bio först och inget annat.
Tro mig ni lär inte ångra er what so ever.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0