Film - The Hurt Locker



Handling:


När det amerikanska bombröjningsteamet i Bagdad får en ny befäl-havare
 kastas de unga bombexperterna ut på ett hissnande uppdrag i den sönderskjutna storstaden.
 Är det ansvarslös krigföring eller en blodig bärsärkagång?
 Och kan man överleva ett jobb som bokstavligen är en tickande bomb?
The Hurt Locker har beskrivits som den hittills bästa filmen om kriget i Irak.
 Adrenalinstimulerande action och en intensiv spänningsupplevelse
 som har bedårat kritiker över hela världen och redan renderat filmen ett otal priser.

Denna film avslutade vi vår lördag med och jag tyckte om denna också :P
Vet inte om det är den bästa filmen som beskriver Irak kriget,
but then again I havn't seen them all now have I?
Den var riktigt bra gjord och man får verkligen
ta del av vad som händer i Irak. Det är ju från en
soldats perspektiv dock, så hur befolkningen känner det är ju en annan
fråga. Jag skulle inge kunna bli soldat oc vara med i krig,
jag tänker bara på hur psyket kommer att vara när
man får komma hem, eller om man får komma hem.
Jag rekomenderar den till er som tycker om krigsfilmer och tål
det om man säger så, vissa scener kanske inte alla tål,
men bra var den i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0