The Vampire Diaries - The Night of the Comet


Tittade på andra avsnittet av The Vampire Diaries nyss.
Serien hade premiär förra veckan i USA.
Den är baserad på en roman serie av LJ Smith och ger läsaren,
 eller i detta fall tv-tittarn, en inblick i Elena Gilbert liv genom hennes dagbok,
om man läser boken vill säga. Elena är huvudkaraktären som facineras av den nya killen på skolan, Stefan Salvatore, men hon har ingen aning om att han är vampyr.
Stefan försöker att leva i fred bland människor,
 men hans bror Damon gör allt för att förstöra detta för honom.
Och båda dessa är i krig om Elenas själ. 
Detta avsnittet handlar om att Mysic Falls, platsen där serien utspelar sig i,
förbereder sig gör att fira en komet som inte har setts på 145år.
Vicki, som i förra avsnittet blev biten av Damon, blir släppt från sjukhuset.
 Stefan försöker att radera hennes minne, men lyckas inte så bra,
med tanke på att han inte dricker människoblod,
vilket leder till att han inte är lika stark som sin bror.
 Elena träffar Damon för första gången, vilket leder till att hon får mer insikt i Stefans liv,
 och att hon kommer ett steg närmer sanningen om honom. 
Jag vet inte om jag skulle ha börjat att titta på serien om jag inte hade läst Twilight serien innan.
 Efterom att jag egentligen inte tycker om vampyr serier.
 Detta är baserat på att jag inte tyckte om Buffy the vampire slayer.
 Men denna serien tycker jag är bra.
Jag vill se hur Elena kommer ett steg närmre sanningen och se hur hon reagerar när hon får veta att Stefan är Vampyr.
Jag tycker om denna serie och jag kan rekomendera denna till er som tycker om Twilight,
 även om kritiker har sagt att de inte alls är lika, så finns det några likheter mellan dessa två.
 Dock så skulle jag inte säga att jag tycker att de är så lika.
 Jag skulle även rekomendera denna serie till er som tycker om Sci-fi serier.  
Detta är min åsikt, vad ni tycker är ju upp till er.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Tycker serien är riktigt bra,i love it already..Stefan & Damon är sjukt snygga ;D

2009-09-19 @ 16:43:51
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0