Oktober = Bröstcancermånaden



Årets Rosa band


Om ett få antal dagar är det Oktober, och som många vet så är denna månad även kallad Bröstcancermånaden. Detta börjar redan märkas i flera affärer då de har Rosa bandet framme vid disken för kunde att köpa. Finns i alla fall i alla kassor på City, där jag jobbar. Men det är inte bara Rosa bandet som säljs för att vi ska hjälpa till att bidra med pengar till Bröstcaner forskning, utan även massa andra produkter så som almanackor, notebooks, Ahlgrensbilar - Rosa rattar ;) Kellogs K special Flingor, Wetetx trasor, Tuggummi, Äpplen, Ljus och en hel del andra produkter. Alla dessa bidrar, med en summa från priset av varan, till forskning om bröstcancer. Jag tycker att detta är riktigt bra och bidrar alltid genom att köpa Rosa bandet varje år, men i år ska jag även köpa Notebooks, en rosa och en svart, med rosabandet på framsidan, riktigt fina och ännu en gång bidrar jag med pengar till forskningen.  
Förutom Icabutiker som en huvudsponsor finns även Metro, Pressbyrån, Spotify, Tre och flera andra sponsorer, 
så man kan bidra på flera olika sätt.
Månaden avslutas med Rosa-bandet galan den 29/10 och kommer att visas på TV som vanligt, troligast på TV3. Så jag hoppas att alla där ute kommer att gå ut och köpa ett Rosa band, om ni inte redan har gjort det vill säga. Du kan också vara med och göra en skilnad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0