Inte Lyckas?

Har ni någonsin hört någon säga att ni inte kommer att klara av en viss sak eller flera saker i ert liv?
Att ni aldrig kommer att lyckas här i livet?
Hur roligt är egentligen det att höra på en skala?
När man har en dröm eller ett mål, vill man ju nå detta mål eller hur?
Men har man någon i sin närvaro som säger att man aldrig kommer att lyckas så känns det som ett slag i magen.

Min första gång, som jag kommer ihåg, som någon sa detta till mig, var i nian.
På mitt utvecklingssamtal på hösten undrare min lärare 
vilken linje jag hade valt i förstahand och jag sa IB.
Då tittar han konstigt på mig och säger du vet att det är en svår linje va?
Som om att jag inte skulle klara det.

En annan gång detta hände va höstterminen i 3e gymnasiet.
Vi hade precis kommit tillbaka till skolan efter sommalovet, och vår historia lärare ville att vi skulle ha prov,
för att se hur mycket vi kommer ihåg utav det vi gått igenom året innan.
Vi satte oss ner och gjorde provet, som nu är en uppsats.
En vecka efter får vi tillbaka proven och i stort sätt får 90% av alla i klassen IG.
Kom igen hur många kommer ihåg Mussolini över sommaren.
Historia lärare, som även var min mentor, vill prata med oss om detta.
Det hon säger till mig är att jag är ett misslyckat fall och att jag aldrig kommer att klara IB.
Om man översätter mitt betyg i Historia till det svenska betygsystemet så fick jag ett MVG i slutbetyg,
och jag va den som inte skulle klara av detta.

Jag har märkt att det finns en del människor där ute som försöker att trycka ner en,
en del gör det medvetet och en del omedvetet.
I vilket fall som helst så är det aldrig roligt att få höra att man inte kommer att lyckas här i livet.
Därför tar jag deras kritik mot mig och använder det som motivitation.
Jag tar det som en utmaning för att bevisa för dem att de har fel och i slutändad så är det de
som står mållösa och känner sig som idioter för att ha sagt så om en.

Så med andra ord, det jag vill ha sagt är att låt ingen trycka ner er.
Vare sig du är en stark person eller en svag person.
Man kan inte låta folk runt omkring en säga att man aldrig kommer att lyckas.
För om man börjar att tro på det de säger,
 så kommer man stå där till slut, misslyckad, precis som de sa att man skulle göra.
 Använd deras negativa ord för att göra dig starkare och bevisa för dem att de hade fel om dig.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Väldigt bra skrivet gumman :)

Du är bäst :)

2009-09-30 @ 13:43:45
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0