Film - The Jane Auste Book Club

Med brist på annat att titta på, gick jag igenom min hög av filmer som jag inte har sett ännu.
Fick fram The Jane Austen Book Club, och tänkte att det var dags att se filmen.



Handling:
Sex månader. Sex romaner. Sex medlemmar. Med en stjärnspäckad skådespelarensemble tar den romantiska och passionerade komedin The Jane Austen Book Club de klassiska romanerna till nya höjder.
När fem kvinnor och en man samlas för att diskutera den engelska författarens älskade verk, inser de att Emmas, mr Darcys och systrarna Bennets kärlekskval har mycket gemensamt med deras egna. De finner trygghet, humor och visdom både i böckerna de läser och hos varandra och upptäcker att när det gäller kärlek behöver de bara ställa frågan: ”Vad skulle Jane ha gjort?”

Tycker att denna filmen var bra, och härlig.
En riktig chick flick, fast utan gråt, och den var mysig att titta på.
Har läst en av Austens böcker som de diskuterar i filmen, men vill jätte gärna läsa fler,
så ska ta och göra det när jag har lite mer tid, det vill säga efter SAT.
Då ska jag ta och börja läsa en hel del massa böcker som jag har velat läsa ett bra tag nu.
Och Austens böcker finns med på den listan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0