Film - April Showers





Handling:

Ett skottdrama i en skola leder till att livet för elever och lärare, som var med, vänds upp och ner och de försöker att leva med förlusten av deras skolkamrater då 14 elever och en lärare dog. Denna film är baserad på verkliga händelser och är berättad av en elev som överlevde en av USAs störtsa och kända skolskott drama, nämlingen Columbine High School.

Jag tyckte den här filmen var väldigt bra gjord, och tycker även att den var riktigt bra.
Det är sådana filmer jag älskar att titta på, Verklighetsbaserade. Det kanske låter hemskt,
att jag tycker om att titta på detta,
men det jag tycker är så bra med filmer som är baserade på verkliga händelser är att de känns mer äkta.
 Även om det är en hemsk händelse, så känns det som om att filmen är gjord på det sättet att publiken verkligen ska förstå den som berättar denna händelses känslor och hur de hade det då detta skedde.
 Jag säger inte att alla verklighetsbaserade filmer är hemska,
 ta Remember the Titans eller Coach Carter t.ex,
 de är verklighetsbaserade, men inte hemska på det sättet.
 Så med andra ord, så tycker jag att ni ska se denna film, om ni tål att se sådana filmer vill säga.
 Den är riktigt bra och värdig att se.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Den verkar väldigt bra :)

2009-10-16 @ 15:55:05
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0