One step closer to achieving my dream

Det känns riktigt bra nu,
för stunden i alla fall.
Har för några timmar sedan skickat iväg ansökningar
till fyra av de universitet jag ska söka till.
Dessa är: Uinversity of California in Los Angeles (UCLA),
University of California: Berkeley, California State University: Long Beach
och California State University: Los Angeles.
Fyra skolor har nu mig i deras databas, och de funderar på om de vill att jag
ska gå på deras universitet nästa höst.
Känns hur coolt och bra som helst. Är riktigt taggad nu =)
Har även skickat officiella raporter om mina SAT betyg till dessa skolor, men det behövs
lite saker till innan jag är klar med dessa skolor.
Sen är det ju de andra skolorna som jag ska söka till, som även dem ska ha min ansökan.
Känns lite nervöst att de ska läsa saker om mig och läsa de uppsatser jag har skrivit, men
känns samtidigt riktigt bra.
Ska ta och börja med de andra ansökningarna nu så att jag inte sitter där i sista sekund och
skickar in dem, som jag gjorde idag, men de är inskickade i alla fall, och det är det
som räknas.
Nu kan jag i alla fall säga att jag är ett steg närmre mina mål och drömmar
och snart får jag veta om all detta var värt det.
Det hoppas jag verkligen och jag hoppas på ett positivt svar från åtminstone en skola,
så att jag kan uppleva min dröm och "The College Life" =)
Det är helt enkelt bara att bita ihop och tänka i positiva banor
tills man får svar, sitter och håller tummarna till den dagen kommer. =)


Kommentarer
Postat av: Mirjam

du är verkligen duktig, det hoppas jag du vet :D

2009-12-01 @ 10:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0