7 år

För 9 år sedan startade jag denna blogg för att alla andra gjorde det (tur att jag inte gör som alla andra längre). Jag började tänka på den igen förra veckan när jag fick privilegiet att ta del av en kille jag dejtars blogg från de senaste 11 åren. Igår letade jag upp denna relik till blogg och började läsa igenom lite inlägg. Först skämdes jag över allt jag skrivit, men insåg sen att det är inget att skämmas för. Alla inlägg om serier, böcker filmer, studier, familj och vänner och allt däremellan var det jag värderade då och kan ju driva med mig själv idag och säga att jag var särskrivarnas och ordbajsarnas drottning... 

 

Nästan 7 år har gått sedan jag gjorde mitt sista inlägg och livet ser verkligen annorlunda ut. Jag är lite äldre och jag vill tro och hoppas på att jag är en hel del visare. Mycket har hänt. Jag började plugga i SVERIGE, drömmen om att plugga i USA gick i stöpen. 6 år, 6 skolor och 300+ högskolepoäng senare och jag är nu färdigutbildad (tror jag). Jag jobbar på ett läromedelsförlag som redaktionsassistent. Drömmen om att jobba med böcker gick i uppfyllelse, även om vägen dit inte blev som jag först hade tänkt mig. Men vad gör det när jag jobbar inom den bransch jag bara drömt om att jag en dag skulle jobba i. Målmedvetenhet, driv och hårt arbete lönade sig till slut. 

 

7 år här även inneburit flytt, flera gånger i Borås, till Irland för studier ett halvår och sedan en slutlig flytt till Stockholm för studier och karriären. Om jag blir kvar här återstår att se. 7 år har även inneburit att den redan stora familjen Fetouni har fått tillökning med 8 underbara syskonbarn, eller aa 9 syskonbarn in total. Jag har även blivit kär och med det blivit sårad ett flertal gånger. Inte bara av killar men även av familj och vänner. Växt ifrån några och fått äran att lära känna andra. Stött på flera motgångar när det kommer till studier, jobb, kärlek, hälsa. Ja livet helt enkelt.

 

En sak jag lärt mig, ja förutom det i skolan och allt runt omkring, så är det att jag inte kommer låta någon eller något ändra hur jag är som person. Jag kommer alltid vara den dumsnälla nörd som alltid ställer upp för nära och kära i alla lägen. Jag kommer att driva med de jag tycker om, säga emot och stå upp för andra och visa för mycket känslor för vissa. Målet är att må bra och vara lycklig, för stort och smått. Varför anpassa sig efter samhällets skeva struktur när man kan vara sin egen person. 

 

(Särskrivningen har jag fått bättre koll på, ordbajseriet däremot) 😉



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0