Film - Righteous Kill

Handling:
New York skakas av en seriemördares framfart - en galning som till synes slumpmässigt väljer sina offer och efterlämnar märkliga dikt på varje brottsplats. Stans mest erfarna brottsutredare (De Niro och Pacino) sätts på fallet. Snart börjar de misstänka att gärningsmannen kan vara en ur deras egen yrkeskår. Men New York har tusentals poliser och mördaren planerar redan sitt nästa drag...
ξ
Denna film blev lördagens underhållning då nästan hela syskonskara plus respektive var samlade och umgicks. Samtidigt som vi tittade på den så skulle vi även underhålla Isaak, 10 månader (snart). Men jag såg det mesta av filmen och jag tyckte den va riktigt bra. Jag brukar inte titta på filmer med de äldre skådespelarna, om jag kan kalla dem så. Men de vet sin grej och vet hur man ska förmedla en film. Tycker dock inte att man ska ta lagen i sina egna händer då rättvisesystemet sviker. Bra handling och bra skådespel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0