Film - Robin Hood

Handling:
När den engelska armén är på väg hem från korstågen dör Kung Richard i Frankrike. Av en slump faller det på bågskytten Robin Longstride och hans vänner att föra hem Kung Richards krona till England. När han anländer känner han inte igen det land han växte upp i. Kung Richards kostsamma krig har gjort landet bankrutt och i hans frånvaro har kungens bror prins John krönts till ny kung. Då folket lider under kung Johns hänsynslösa styre, samtidigt som Englands ärkefiende Frankrike förbereder en invasion, står Robin Longstride mot sin vilja plötsligt i centrum för motståndskampen.
ξ
I stort sätt alla känner till storyn bakom Robin Hood och jag har sett olika versioner av denna historia på film. Men jag måste säga att denna film har nog varit den sämsta versionen jag sett. Visst Russel Crow är en bra skådespelare, men denna film var inte bra alls tycker inte jag i alla fall.
ξ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0