Film - Harry Potter and the Deathly Hallows (Part 1)

Handling:

Del ett börjar när Harry, Ron och Hermione, ger sig av på ett riskabelt uppdrag för att försöka hitta och frigöra hemligheten till Voldemorts odödlighet och ondska - Horcruxes. Alldeles ensamma, utan vägledning av deras lärare eller beskydd från professor Dumbeldor måste de tre vännerna lita på varandra mer än någonsin förut. Men det finns mörka krafter bland dem som hotar att sära på dem.

ξ

Jag hyrde 6 filmer i tisdags, och detta var film nr ett ut på listan jag tittade på. Del ett av två  av sista boken i Harry Potter serien. En mycket bra film! Likaså de andra 6 innan denna. Jag har inte läst alla böcker, utan jag har den 6e och den 7e boken kvar, så vet ju inte hur denna film är jämfört med boken. Visst en hel del saker försvinner när en bok blir film, men dessa filmer har hållit sig nära böckerna ändå och tror inte att det är någon större skillnad här heller. Bra skådespel, filmen är bra gjord en grymt bra film helt enkelt.

ξ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0