Film - Green Zone

Handling:
Under den USA-ledda ockupationen av Bagdad 2003 sänds befälet Roy Miller och hans team med arméinspektörer ut för att leta upp massförstörelsevapen som tros ligga dolda i lager mitt i den irakiska öknen. Jakten, som går mellan den ena förrädiska minerade platsen till den andra, går till en början ut på att finna dödliga kemiska ämnen. Snart snubblar Miller och hans män dock över en intrikat mörkläggningsaffär som vänder upp och ner på hela uppdraget.
ξ
Denna film var riktigt bra tycker jag. Jag som tittar får hänga med i filmen på ett annat sätt med tanke på att de har filmat med en handkamera så drars man in i filmern lite bättre tycker jag i alla fall. Skådespelet var riktigt bra. Matt Damon är ju riktigt bra, plus att storyn inte var något fel på heller.
ξ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0