Bok - The Short Second Life of Bree Tanner

Handling:
Fans of The Twilight Saga will be enthralled by the riveting story of Bree Tanner, a character introduced in Eclipse, and the darker side of the newborn vampire world she inhabits. In another irresistible combination of danger, mystery and romance, Stephenie Meyer tells the devastating story of Bree and the newborn army as they prepare to close in on Bella Swan and the Cullens, following their encounter to its unforgettable conclusion.
ξ
Jag läste ut denna bok förra onsdagen då jag väntade på Asia då vi skulle på bio. Läste en hel del på jobbet också mellan samtalen då det var lugnt. Detta är en novell om en karaktär som presenteras i den tredje Twilight boken. Bree Tanner får vi som läsare en liten glims av i Eclipse och Stephenie Meyer skrev så mycket om henne när hon skrev Eclipse så hon valde att skriva en liten novell om just denna karaktär. Jag tycker om Twilight böckerna väldigt mycket och att läsa denna bok, från en helt annan synvinkel var faktiskt intressant. Dels för att man bara fått se hela historien från en karaktärs (Bella) synvinkel hela tiden men även för att just denna novell fyller ut historien och jag som läsare får mer kött på benen när det gäller historien om Bella och Edward.
ξ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0