Film - The Sisterhood of the Travelling Pants 2

Handling:
De fyra bästisarna från "Systrar i jeans" är tillbaka. De har precis blivit klara med sitt första år på college och står inför en fullspäckad sommar. Bridget reser till Turkiet för att delta i en arkeologisk utgrävning, medan Carmen ger sig in i ett hektiskt men kreativt sommarteaterprojekt i Vermont. Lena kastas mellan en ny förälskelse och gamla hjärtekrossare på designskolan i Rhode Island. Och i New York bestämmer sig Tibby för att ta ett stort steg i sitt förhållande med Brian. Skratt, tårar, romanser och det där alldeles speciella jeansparet som för tjejerna samman trots att de är långt ifrån varandra.

Detta var söndagsfilmen på 3an förra veckan som jag satt bänkad framför. Ann Brashares som har skrivit systrar i jeans böckerna, är en av mina favorit författare och dessa böcker var mina favorit böcker när jag var yngre. Inte för att de inte fortfarande är det, men finns en del till som har den titeln nu. I alla fall, back to the movie. Jag har sett filmen innan, visst den är bra, men de har missat så mycket i filmen som jag skulle velat se. Likaså i första filmen. Denna film är baserad på den 4e boken i serien, så de hoppade över bok 2 och 3, vilket jag inte tycker om. Visst man får se enstaka klipp där bok 2 och 3 kommer in, men det är inte samma sak. Plus att de har ändrat storyn för dessa 4 tjejer till en viss del för alla. Which kind of sucks as well. Vill se allt filmatiserat, vilket jag vet är svårt, men de förstörde filmerna lite för mig, jag som läst böckerna och allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0