Film - The Imaginarium of Doctor Parnassus



Handling:

The Imaginarium of Doctor Parnassus är en fantastiskt saga om
doktor Parnassus och hans extraordinära Imaginarium,
hans resande teatershow där publiken får en oemotståndlig möjlighet att besöka
sin fantasi genom en magisk spegel - för att sedan välja mellan himmel eller helvete.
Parnassus är välsignad med gåvan att styra andra människors fantasi
men bär på en mörk hemlighet.
För länge sedan slöt han ett avtal med djävulen,
och djävulen har nu kommit för att hämta sin del av avtalet -
Parnassus 16-åriga dotter.

Denna film sågs idag hemma hos syster.
Jag tyckte att den var lite sisådär Rätt så seg typ fram till hälften av filmen
Seg handling och sånt.
Detta är ju Heath Ledgerds sista film, men eftersom att han dog mitt under filminspelningen
så ändrade hans karaktär skepnad under vissa scener av filmen
och detta var ju för att regissören skulle kunna avsluta filmen.
Dock var just denna delen gjord på ett riktigt bra sätt.
Så det får ett stort plus av mig, annars så var jag nog inte så förtjust i den
om jag ska vara ärlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0