Film - Green Steet Hooligans



Handling:
Två månader innan examen blir journaliststudenten Matt Buckner avstängd från skolan
för en överträdelse han inte gjort.
Han tar sin tillflykt till London där han får bo hos sin syster Shannon och hennes man Steve. 

Genom Steve kommer Matt i kontakt med en grupp fotbollshuliganer.
I detta sammansvetsade gäng känner Matt för första gången att han har någonstans
där han passar in och är del av en gemenskap.
Han går helt upp i denna nya värld, en värld som består av fotboll, våld och blind lojalitet.
Frågan är hur långt Matt är villig att gå för sina nya vänner?
Denna film blev det idag, dock vet jag inte riktigt vad jag tycker om den.
Filmen har ju fotboll i baktanken hela tiden och allt bakom det,
Och jag tycker ju verkligen inte om fotboll om man säger så.
Jag tittar under VM för att jag känner att jag måste, men annars så
är jag ingen fotbolls tjej.
Visst filmen är bra gjord och har ju ett bra koncept bakom sig, men I don't know.
Den var väldigt brutal och man fick ju se allt våld som fanns bakom i filmen
som huliganerna utsätter sig själva för när de försvarar "sitt" lag.
Så jag säger att detta är en hyfsat okej film, om man bortser från fotbollen.
Varför denna står med på min lista är för att jag trodde att Channing Tatum var
med i den, killen om omslaget likar honom på något vis, men jag hade visst fel,
men den killen gör ett jäkligt bra skådespeleri så det är ett plus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0