Film - Step Up 2: The Streets


"Don't give up, just be you, because life's too short to be anybody else"

Handling: 

När rebeliska street dansaren Anide West hamnar hos eliten på Maryland School of the Arts,
befinner hon sig i en situation där hon försöker kämpa för att
passa in i det glamorösa livet på MSA och fortfarnade hålla kvar
vid sina gamla rötter.
När hon och skolans hetaste dansare Chase Collins slår ihop för att bilda
ett eget crew, efter hon blev utsparkad från sitt, med skolas utstötta elever, för att battla i Baltimores
underjordiska streetbattle, hittar hon äntligen en balans mellan att kunna leva
sin dröm och samtidigt bygga en bro mellan sina båda världar och slå ihop dem till en.


Ännu en underbar dansfilm som har setts ett antal gånger av mig.
 Jämfört med Step Up så tycker jag att movsen i denna filmen
är mycket snyggare. Visste det är snyggt att blanda två stilar (balett och street dance), men
att bara se en snygg koregrafi med en massa street dance
är hur snyggt som helst, speciellt i filmens slut.
Musik i dansfilmer är också riktigt bra, och det var inget undantag i denna filmen heller,
vilket är omtyckt mycket av mig =)
Bra story i denna filmen med, dock är det typ samma, och kärlekshistorien är
även den uppskattad =)
Ännu en gång, har ni inte redan sett denna film så rekomenderar jag den.


Kommentarer
Postat av: Viktoria

ÄLSKAR DEN :)

2010-03-31 @ 02:18:47
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0