Bok - Three Weeks With My Brother



Handling:


Having lost their parents to a horse-riding accident and
a car wreck, and their sister to brain cancer, Nicholas and Micha Sparks,
in their mid-thirties, took a tree-week journey to some of the wonders of
the world - the lost city of Manchu Picchu high in the Andes,
mysterious Easter Island and Ayers Rock in the Australian outback
to reawaken their shell-shocked selves, hoping to
recapture lost faith and shore up ailing optimism along the way.

Daredevil Micha and the more serious, introspective Nicholas recall
their childhood adventures and the tragedies that tested their faith.
As moving and emotionally riveting as Nicholas Spark's bestselling works of
fiction and narrated with irrepressible humour and rare condour,
Three Weeks With My Brother reminds us to cherish the joyful times
of our lives...

Denna memoir av Nicholas och Micha Sparks, var otroligt bra, som vanligt ;)
Den var annorlunda från alla andra av hans verk,
eftersom att man får följa med Nicholas under hans tre veckor
då han reser till otrolig platser runt omkring världen med hans bror Micha,
som har hjälpt honom med denna memoir.
Förutom att man får följa hans resa, så lär man sig mycket utav
hans upplevelser, men man får även ta del av hans barndom, vilket jag tycker är roligt.
Jag som anser Sparks till att vara min favorit författare tycker att det är otroligt
roligt och fascinerande att få veta hur han började sin karriär som författare
och ta del av alla händelser, både bra och dålig, som fick honom att inse
att han ville bli den han är idag.
Hans bardom var annorlunda än min, och hans föräldrar var inte som andra,
men han tog läro och inspiration från dem vilket resulterar till det han
har lyckats så bra med.
Han har fått vara med många tragedier och dragit inspiration från dessa
och de lyckliga händelserna i sitt liv och skrivit de bästa böckerna jag någonsin
har läst. Jag tyckte verkligen om denna memoir, såväl som alla hans andra verk,
och han har inspirerat mig ännu mer =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0