Bok - The Last Song



Handling:


In the tradition of his beloved novel A Walk to Remember, Nicholas Sparks
brings us a deeply moving story of a young girl's first encounter
with heartbreak — and love.

Seventeen-year-old Veronica "Ronnie" Miller's life was turned upside
down when her parents divorced and her father moved to
Wrightsville Beach, North Carolina. Three years later, she remains alienated
from her parents, particularly her father ... until her mother decides
it would be in everyone's best interest if she and her brother spent the summer
with him. Resentful and rebellious, Ronnie rejects her father's attempts
to reach out to her and threatens to return to New York
before the summer's end. But soon Ronnie meets Will, the last person
she thought she'd ever be attrackted to, and finds herself falling for him,
opening herself up to the greatest happiness — and pain — that she
has ever known.
As unforgettable story of love in all its  myriad forms - first love,
love between parents and children — THE LAST SONG demonstrates, as only
Nicholas Sparks novel can, the many ways love can
break our hearts ... and heal them.


Jag har läst ut denna bok för en stund sedan, och jag säger bara en sak
Helt underbart bra, precis som alla andra verk av Sparks
så levererar den och man som läsare blir inte besviken.
Nicholas Sparks, vet hur man ska skriva en bra novel,
och han fortsätter att förbluffa och överraska mig med hans ord.
The Last Song var inget undantag. Jag var fast från hela första början, och jag ville
inte lägga ifrån mig boken för en enda sekund.
Ronnies pappa, Steve, i novellen, var en helt underbar pappa, en sådan far
jag önska att jag hade. Och även om deras relation var spänd och ansträngd så tycker
jag om hur Sparks lyckas bygga upp den genom verkets gång.
Denna bok, precis som alla andra av Nicholas verk handlar om kärlek.
Men vad som gör att jag kan relatera till den bätter är att det handlar
om "young love." Ronnie är i min ålder och alla har i stort sätt varit med om
That heart break, som man inte trodde att man skulle komma över,
och det beskrivs så vackert. Och Kärleken mellan henne och Will är även den beskriven väl
och riktigt vackert.
 Men det är inte bara den kärleken som finns i
denna underbara berättelse utav även kärleken mellan föräldrar
och barn, en kärlek som är viktigt, en kärlek som behövs för att man
ska kunna överleva. Och ja jag erkänner jag grät som bara den till boken,
och jag tror att det är det mesta jag har gråtit till en bok. Otroligt vacker och otroligt bra
skriven. Och precis som alltid ett måste om ni inte redan har läst den.

Den 7 maj har denna bok filmpremiär i Sverige och jag längtar som bara den
efter den. Hoppas att den kommer att bli lika underbar som boken.
Men böckerna som har blivit filmer har varit otroligt bra.
Så jag hoppas och önskar att jag inte blir besviken.

Och jag kan ärligt säga att detta har blivit min nya favoritbok,
och top 3 är alla Nicholas Sparks verk.

"Life he realized, was much like a song.
In the beginning there is mystery, in the end there is confirmation,
but it's the middle where all the emotion resides to make the whole thing worthwhile"

(Fint sagt om livet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0