Film - The Princess Diaries



Hadling:
Den blyga Mia Thermopolis (Anne Hathaway) saknar det mesta. Självförtroende,
utstråling, pojkvän - allt lyser med sin frånvaro.
Ända till den dag då hennes dittills okände mormor Clarisse Renaldi (Julie Andrews)
dyker upp med en chockerande nyhet. Clarisse är drottning - och Mia en tvättäkta
prinsessa, och kan ärva tronen till det stenrika furstendömet Genovia.
Över en natt förändras allt från att alltid ha stått i skuggan hamnar Mia mitt
i rampljuset. Men självförtroendet är fortfarande i botten.
Liksom stilen, finessen och allt annat som en riktig prinsessa ska ha.
Vilket leder till frågan: Klarar hon av att bli prinsessa?
och vill hon verkligen det?



Detta blev film nr 1 för kvällen, den visades på TV4+ idag,
och eftersom att jag har haft så mycket att göra, så valde jag att titta på den.
Har sett den flera gånger innan, och tycker la att den är helt okej.
Har ju läst nästan alla böcker som denna film är baserad på,
men den är ju en typiskt Disney film, lite små töntig och så, men passar perfekt
för mig ikväll =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0