Film - Dear John



Handling:
En arg rebell, John, hoppar av skolan och tar värvning inom armén,
bara för att han inte vet vad han ska göra med sitt liv - tills han träffar sin drömtjej, Savannah.
Deras ömsesidiga kärleksaffär växer snabbt till den typ av kärlek
som gör att Savannah väntar på John ska avsluta sin tjänstgöring inom armén.
John drömmer också om att få flytta ihop med den kvinna som har fångat hans hjärta,
men 9/11 förändrar allt.
John anser att det är hans plikt att åter ta värvning.
Och under den långa tid som John är borta förälskar sig Savannah i en annan man.
När John kommer hem igen måste han inse fakta att trots att Savannah är gift med en annan
är hon fortfarande hans livs stora kärlek – och i och med det ta det svåraste beslutet i hans liv.
Denna film i Göteborg blev det igår, eftersom att Borås tycker om att
ta in såå bra filmer i vanliga fall :P
Jag har ju läst boken innan, som är skriven av ingen mindre än Nicholas Sparks.
Så jag visste ju vad som skulle hände i hela filmen, utom i slutet, som
jag hade fått höra hade ändrats. Men i stort sätt så var filmen exakt som boken,
om man bortser från 3 saker som hade blivit ändrade.
Lasse Hallstörm har gjort ett riktigt bra jobb med filmen tycker jag
och jag tycker om den jätte mycket =)
En fin kärlekshistoria som får nästan alla tjejer att vilja ha just det förhållandet :P
Och att Channing Tatum är med i filmen, gör ju saken inte värre ;)
Och jag kan ju säga så här, till alla er som har sett The Notebook och tycker om den
ni kommer ju inte direkt bli besvikna när ni ser denna underbara film =)
Jag är inte alls besviken på filmen om man jämför den med boken
och det är ett stort plus för alla som har läst boken och är lite skeptisk mot filmen
tycker jag i alla fall.
Channing Tatum och Amanda Seyfried spelar huvudrollerna i denna film
och gör ett bra jobb =) Channing växer och utvecklas otroligt som en skådespelare
och deras kemi i filmen är härlig att se på.
Jag rekommenderar den till alla er som tycker om Chickfliks.
Jag satt och lipa till typ halva filmen, as usual när det kommer till Nicholas Sparks
och helt värt mödan att åka till Göteborg gör att titta på film för ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0