Film - Shutter Island


Handling:

Året är 1954, mitt under det brinnande Kalla kriget. Sheriff Teddy Daniels och hans nye partner Chuck Aule

kallas till Shutter Island för att undersöka det osannolika försvinnandet av en genialisk kvinnlig massmörderska,

som tycks ha rymt från ett låst rum på det ogenomträngliga Ashecliffe Hospital.

Omgivna av snokande psykiatriker och livsfarliga psykopater på en avlägsen,

vindpinad ö förstår de båda poliserna snart att inget är som de först trott.

Med en orkan i antågande går undersökningen undan.

Men i takt med att stormen eskalerar, trappas även misstankarna och mysterierna, det ena mer förfärande än det andra, upp.

Det antyds och ryktas om mörka konspirationer, tveksamma medicinska experiment, tankestyrning,

hemliga avdelningar och till och med övernaturliga fenomen på fängelseön.

I de mörka korridorerna på ett sjukhus plågat av dess ondsinta patienter och minst lika illvilliga läkarpersonal

börjar Teddy ana att ju närmare sanningen han kommer,

desto fler av sina egna djupgående och förkrossande rädslor måste han konfrontera.

Han inser även att han kanske aldrig kommer att kunna lämna ön levande.

 

När jag kom hem från bion i fredags så var jag inte direkt trötter så valde att titta

på ännu en film innan jag gick och la mig.

Så valde film nr 5, näst sista filmen jag hyrde från hemmakväll för 2 söndagar sen.

Ville egentligen inte titta på den själv, trailern är ju lite väl läskig.

Har inga problem med att titta på skräckisar och så, men vill helst inte göra det ensam.

Men läskig va den inte alls, va typ en psykologisk thriller om man kan kalla den så,

och bra va den också tycker jag. Riktigt bra. Man fick tänka och man ville ju lösa brottet med

honom under filmens gång.

Dock visste jag att det skulle hända något i filmen, vad säger jag inte, så satt och tänkte på det under

början och listade ut det redan då, så kanske inte va så roligt, men det gjorde inte mig något,

utan tyckte den fortfarande var lika bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0