Film - Eclipse

Handling:
En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter
sin jakt för att ta ut sin hämnd på Bella som åter igen befinner sig omgiven av fara.
Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward
och sin vänskap med Jacob.
Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar.
Men Bella har också ett annat val att göra - valet mellan liv eller död.
Men vad är vad?

Detta är då film nr 3 och även bok nr 3 i Stephenie Meyers serie.
Jag måste erkänna att denna film är den bästa i serien tror jag, har
lite svårt att välja mellan 1an och 3an :P
Men den var riktigt bra gjord och den var ju inte direkt en chickflick rakt igenom hela filmen
hehe.
Hade en hel del action och med tanke på att dem spelade in filmen på så lite tid så gjorde
alla som var inblandade i projektet ett otroligt jobb.
Men den hade ju inte bara en massa action och loviduvi (läs det precis som det står :p) utan
en hel del humor också, vilket jag gillade och det uppskattades nog av mer än mig tror jag =)
Plus att jag även tycker om att dem visade mer av Jasper och Rosalie i filmen,
vilket Meyer framhäver i boken på ett bättre sätt, men man kan ju inte få med allt från boken
i filmen, även om jag vill de, så skulle filmen bli typ några timmar längre och tror inte
att alla skulle stå ut med det, hehe.
I like och jag rekommenderar den till er alla, och har ni inte sett Twilight eller New Moon
gör det först, vore en bra ide :P
Och vill ni inte bli besvikna på filmerna så läs inte böckerna först. Är inte direkt besviken på denna
även om de ändrade lite, men New Moon levde inte upp till mina förväntningar
och Twilight såg jag innan jag läste boken, så boken blev så mycket mer bättre bara.
Men som sagt see it!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0