Film - Duplicity



Handling:

CIA agenten Claire Stenwick och MI6 agenten Ray Koval
 har lämnat sina respektive länders säkerhetstjänster för att söka lyckan på den privata marknaden.
Nu står kampen mellan två multinationella företag och de f.d. agenternas uppgift
 är att säkra patentet för en banbrytande produkt.
 För deras arbetsgivare, industripampen Howard Tully och investeraren CEO Dick Garsik,
 är alla medel tillåtna.
Men i takt med att risktagandet ökar, mysteriet fördjupas och taktiken blir skitigare,
 blir Claire och Ray allt mer attraherade av varandra.
 En maktkamp kantad av ömsom passion, ömsom svek tar sin början,
 när den ene hela tiden försöker ligga steget före den andra.
 Men det enda de inte lyckas trixa sig ur är kärleken ...


Såg denna film igår kväll innan jag gick och la mig.
Filmen var rolig och oväntande typ hela tiden.
Det var som en cat and mouse game typ,
men jag tyckte om filmen riktigt mycket.
Hade inte direkt hört talas om filmen innan, förrän jag såg en kund
på city hyra den för någon vecka sedan, och tänkte att den kan vara bra,
and it sure was.
Rolig film, spännande och värt att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0