Two new rejections

Jag har fått ännu två nej från två olika universitet då.
Inte så skoj att få nej hela tiden, nu är jag uppe i fyra nej
och inget ja. Hoppet är ännu inte ute,
men detta bevisar ju att det är lite svårare att komma in i USA,
än vad jag trodde att det skulle vara, plus att det verkar vara lättare
på andra ställen.
Universiteten jag fick nej ifrån var
New York University och Harvard, inte för att jag hade
förväntat mig ett jag från Harvard, är ju trots allt typ den andra eller tredje
bästa skolan i världen, men det skulle vara roligt att få ett ja därifrån
eller från ett universitet i alla fall, eller det borde man få tycka eller?

NYU:

 "Dear Sandra,
  The Committee on Undergraduate Admissions has completed its review of applicants to the class of 2014
 at New York University. The Committee carefully considered the credentials provided
 in support of your application, and it is with regret that I must inform you that we are unable
 to offer you admission......"


Harvard:
"Dear Ms. Fetouni.
I am very sorry to inform you that it is not possible to offer you admission to the Class of
2014. I wish I were writing to report a different decision, but the competition
was so rigorous this year that there were many outstanding young men
and women to whom we could not offer places in the class......"


Ni kanske tycker att det är konstigt att jag delar med mig utav detta, det är ju
trots allt dålig nyheter om man säger så, men varför inte.
Jag delar med mig utav det som är bra i mitt liv, varför inte dela med mig
med lite dåliga nyheter. Skrev i mitt första inlägg att jag
håller på med en ansökningsprocess till olika universitet i USA, så vill
bara dela med mig med hela processen och inte bara de bra delarna.
Utan även de jobbig, som ansökningen, de bra (då jag får ett ja), och de tråkiga,
då jag har fått ett nej, vilket har hänt nu 4 gånger.
Nu hoppas jag bara på ett ja, annars får jag försöka igen till våren eller till hösten nästa år,
och söka till nya universitet helt enkelt.
Drömmen är att studera i USA och på ett eller annat sätt så kommer jag
att nå min dröm, vare sig det sker redan i höst eller senare i mitt liv.
Drömmar är inget att ge upp, inte för mig i alla fall.
Jag har mina mål i sikte och på något sätt så kommer jag att nå dem.
Det måste jag, om inte vad är det för mening att ställa krav på sig
själv eller ha drömmar om dessa inte slår in.
Så håll tummarna för mig nu. Jag har 5 skolor kvar att få
besked ifrån, ett ja hoppas vi på i alla fall =)


Dare to have dreams, it's your life so live it to the fullest, with the intention
to have the best possible future for yourself.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0