Morons

I fredags fick jag besked från California State University,
Los Angeles
, med följande motivering fick jag ett nej;
"Dear Sandra,
Thank you for applying to Cal State L.A. for the Fall Quarter 2010.  Your application for admission has been reviewed and evaluated based on the information you provided.  Unfortunately, you do not meet the minimum eligibility requirements.  The requirements for admission as a freshman are listed below:

Completion of all required college preparatory high school classes, earning a C or better in each class.

A qualifying eligibility index, which is a combination of your high school GPA and your test scores on the ACT or SAT I"

Detta är complete BULLSHIT!!!!!
Först och främst så möter jag dessa kriterier och ligger över dem.
Jag har minst ett B i varje ämne om man översätter mina IB-betyg till
det amerikanska betygsystemet, so not right there.
Sen att jag inte fick tillräckligt på mina SATs för att nå deras kriterier är även det bullshit
eftersom att jag fick typ mellan 100-300 poäng över i de olika delarna.
Om de ska skriva den här skiten till varför jag inte kommer in på
Universitetet så föredrar jag de andra skolornas taktik som
typ skriver att det är för många som söker och att de inte har plats till mig
för det är i alla fall en halv sanning och inte den här bullshiten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0