Film - The Blind Side



Handling:


Den sanna historien om Michael Oher, en hemlös afroamerikansk yngling från ett trasigt hem,
 som tas in av familjen Touhy, en välbärgad, vit familj,
 som hjälper honom att uppnå sin fulla potential. Samtidigt leder Michaels
närvaro i Touhys liv till att de får några insiktsfulla upptäcker om 
dem själva. Att bo i sin nya miljö, leder till att han möter nya utmaningar som han
måste övervinna. Med hjälp från sina coacher och sin adoptivfamilj
arbetar Michael hårt för att lyckas som en amerikans fotbollsspelare,
men även som student.

 Jag visste inte så mycket om denna filmen innan, har hört från
andra att denna filmen är riktigt bra och jag visste att den handlade om
amerikansk fotboll och jag måste bara säga att detta var en fantastisk bra film.
Detta är min typ av film. En verklighetsbaserad historia som har
blivit film. Och ett extra plus i kanten är ju att det
är sport med. Jag erkänner det själv jag hatar att titta på de mesta sporter
på TV eller live, men sport i film tycker jag om =)
Filmen slog mina förväntningar, inte för att de var stora, men det är la
den bästa sorten också, och jag tycker att det är en
fin berättelse om en ung kille som lyckas mot alla odds.
Sandra Bullock och Quinton Aaron gör ett riktigt bra jobb i huvudrollerna
och jag förstår varför filmen har vunnit så många priser, det är både
skådespelarna och skaparna värda.
Jag rekomenderar den verkligen. You wont regret it, trust me ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0