Me, Myself and I

Hej, Sandra heter jag och är 18 år gammal, fyller 19 i vinter. Detta är första gången för min del att blogga, så man kan säga att jag är ny i bloggandet men inte i bloggvärlden, eftersom att jag följer en del kompisars bloggar. Jag tänkte börja denna blogg med att berätta lite om mig själv.
Som sagt heter jag Sandra och ska fylla 19 år i vinter. Jag tog studenten i år och tar nu ett sabbatsår från studierna. Nästa år planerar jag dock att flytta till Usa för att börja plugga, om jag kommer in vill säga. Jag är just nu inne i hela processen till att börja söka till de olika universiteten, och det kräver mycket tid ska jag få be och tala om :P

Jag kan redan nu berätta för er att jag har en stor familj, och då menar jag stor. Jag har 7 syskon, en äldre bror, 5 äldre systrar och en yngre syster. Vilket betyder att jag är näst yngst av hela skarna. Jag älskar mina syskon och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan dem.

Jag nämde innan att jag tar ett sabbatsår från mina studieplaner. För tillfället arbetar jag i en Ica butik, jag sitter i kassan och försöker att vara almänt trevlig mot kunder som för det mesta inte förtjänar det. Det är inte det roligaste jobbet, men det betalar bra och jobbar man med roliga medarbettare är det oftast värt mödan. Jag har jobbat där i nästan två år nu, vilket betyder att jag jobbade där under min skol tid. Med tanke på att jag gick IB, all undervisnign på engelska, tycker jag att det bevisar att jag kan multy taska :P
Under min gymnasietid gick jag då som sagt IB (International Baccalaureat), all undervisning på engelska, med undantag för Svenskan då. Jag avslutade denna utbildning i Maj, då jag hade mitt sista exam och detta ledde till att jag fick ett IB diplom i July (stolt), vilket bevisar att jag nu är tvåspråkig, och kan börja plugga vart som helst i världen, lite lättare än andra.

Hmmmm, vad mer kan jag säga om mig själv? Jag älskar att läsa, läser helst på engelska, eftersom att jag tycker att det flyter på lättare då, och det är på grund av detta stora intresse jag vill bli en skribent av något slag när jag är färdig med min utbildning. Jag tycker även om att lyssna på musik, i stort sätt alla genres, men mest r'n'b. Det jag lyssnar på reflekterar oftast det humör jag är på för det tillfället. Jag är en Tv-serie junkie, jag följer mer serier än vad jag kan räkna på mina fingrar. Men det är okej för min del, för jag älskar att följa olika serier i olika typer av genrer, för så fort jag börjar titta på en serie kan jag inte sluta förrän den har lagts ner. Förutom Tv-junkie, är jag besatt av filmer, tittar troligen på en film varje dag, vare sig jag redan har sett den 1000gånger innan eller om den är ny. Att jag lyckas hålla igång med allt detta, från jobb, till universitet sökanded, till alla serier jag följer och alla filmer jag lyckas få in i schemat, beror på att jag är en natt människa. Jag älskar att vara uppe sent på kvällen. Dessvärre straffar det mig när jag väl måste vakna tidigt dagen efter för att jag börjar jobba kl 7 på morgonen, vilket jag gjorde idag förresten. Men det är lungt för min del, för ett av mina motton är att du kan sova senare i livet, jag har för mycket saker jag vill hinna få gjort, nu när jag väl är ung, att lite sömnbrist inte stör mig.
En av mina största passioner, förutom att läsa, är Dans. Jag har bara dansat inom en stuido i två år, och det slutade jag med för 1,5 år sedan, men jag har alltid älskat dans, allt från att titta på det till att utföra själva dansen. Jag fokuserade på Street dance, när jag väl dansade med den studion, med tanke på att jag tycker att det är inom den delan av dansen jag tycker är roligast och lättast att röra sig inom, steg mässigt. Jag valde dock att sluta dansen när det blev för myket i skolan för min del och för att jag inte tyckte att det var någon utmaning för min del att dansa med denna studion längre. Dock valde jag och en kompis att börja lära ut dans lite till våra kompisar, på en nybörjar nivå, men det höll inte heller länge, då studierna behövde mer fokus. Därför hoppas jag att när och om jag kommer in på det universitet jag vill i Usa att jag kommer att fortsätta med dansen, då jag tycker att dansen i Usa är mer utmanande och roligare.
För att summera det hela så heter jag Sandra är 18 år gammal. Jag jobbar på en Ica butik, samtidigt som jag är mitt i hela ansöknings processen till universitet i Usa. Jag älskar att läsa och vill bli skribent av något slag i den närmsta framtiden. Älskar även att dansa och lyssna på musik, jag är en film och Tv-serie Junkie, som älskar sin stora familj och som jag troligen har glömt att nämna nu, men kommer att komma i flera inlägg, mina underbara vänner.
Hoppas att någon där ute fann något intresse i detta "korta" inlägg, om inte, så finns det tyvärr inget jag kan göra åt saken, detta är den jag är, take it or leave it.  

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Jättebra skrivet gumman! :D <3

2009-09-14 @ 20:26:39
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0