Dags att växa upp?!

Det var lite mer än fem månader sen jag tog studenten nu,
och sen dess så har jag i stort sätt bara jobbat.
Har ju vart med familjen och kompisar en hel del,
och vart utomlands 2 gånger med kompisar.
Men sedan studenten så har jag haft ett mål i sikte,
Jobba som bara den, lägga undan pengar och komma in på ett universitet i USA,
och det målet kommer jag närmre för var dag som går.
Men sen så finns du ju dem som ger en hinder.
Såkallade kompisar som inte inser att det är dags att växa upp och
 som klänger på en jämt och ständigt.
Och när man säger att man inte kan för att man måste jobba eller plugga, så blir de arga på en.
Orkar inte bry mig,
Det är som Rihanna sjunger i Run This Town
Life's a game but it's not fair
I break the rules so I don't care
So I keep doing my own thing
Walking tall against the rain
Victory's within the mile
Almost there, don't give up now
Only thing that's on my mind
Who's gonna run this town tonight?
Så jag ska ha mitt mål i sikte, skita i dessa "kompisar", eller aa det är ju bara en egentligen,
och inte låta något hindra mig.
Inte värt att lägga ner energi på meningslösa förhållanden som inte kommer att hålla ändå.
Folk glider ifrån varandra hela tiden, lär er och leva med det.
Om jag skulle vilja ha en relation med någon, i mer än bara gymnasie tiden så skulle jag ha gjort något åt det,
men nu gör jag inte det, DEAL with it.
Så jag säger till er att inte låta något hindra er, för i slut ändan är det ni som ska leva med ert liv,
och vill ni göra något med det så gör det bara, skit it folk som försöker att trycka ner er, och de som hindrar er,
de är inte riktiga kompisar och gör det bara för att deras egna liv är meningslösa och saknar något att sträva efter.


Kommentarer
Postat av: Mirjam

couldn't agree more! Du är bäst <3

2009-10-23 @ 11:17:39
Postat av: Viktoria

Håller med dig! :)

2009-10-23 @ 14:50:22
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0